Tokie laikai atėjo, kuomet dažnas lietuvis kieme turi mašiną, o darželinukas galėtų laisvai įvardinti, kokią mašiną vairuoja jo tėtis. Automobilis – neatskiriama kasdienybės dalis. Jeigu jis nebūtų išrastas, žmonija prarastu daugybę džiaugsmų: tolimas ir artimas keliones mašina, važiavimą autostopu, automobilių lenktynes, patogius greitkelius ir, žinoma, automobilių nuomą. O ką jau kalbėti apie populiarius filmus, sukurtus iš aistros automobiliams: „Greiti ir įsiutę“, „Dingti per 60 sekundžių“, „Transformeriai“, „Ratai“. Dingtų daugybė specialybių, susijusių su automobilių pramone. Šiandien internete galima rasti tūkstančius svetainių, kur prirašyti įdomūs faktai apie automobilius. Belieka tik prisėsti ir pasiskaitinėti.

Transporto priemonės keitėsi (ir dar vis keičia) savo formas, interjerus, važiuokles, valdymus, variklius ir arklio galias. Išlieka tik brand‘as, kuris veža. Čia pateikta keletas keistų faktų apie automobilius ir jų spalvingą praeitį:

  • Pirmieji automobiliai neturėjo vairo. Mašina pasisukdavo specialaus sverto pagalba. Panašus principas taikomas valdant motorines valtis. Tik kelias ne vanduo, todėl suvaldyti tokią mašiną šimteriopai sunkiau.

  • 1898 m. Niujorko JAV policijos departamento patruliai neklaužadas greičio viršytojus vydavosi... dviračiais. Anais laikais mašinos nepasižymėdavo dideliu greičiu ir važiuodavo vidutiniškai 7 kartus lėčiau, nei mes esame įpratę važiuoti greitkeliu Vilnius - Kaunas – Klaipėda.

  • Faktai apie automobilius yra papildomi ir informacija apie pirmąsias baudas. Pirmoji tokia už greičio viršijimą buvo išduota prieš 105 metus Deitone, Ohajo valstijoje, JAV. Haris Mejeris įėjo į istoriją, kaip pirmasis žmogus gavęs baudą už greičio viršijimą, nes važiavo 12 mylių/h (t.y. ~20 km/h) greičiu. Tikrai mirtinai lėtas greitis.

  • 1916 metais, apie 55% visų automobilių pasaulyje buvo T modelio Ford. Niekur istorijoje nėra užregistruota, kad jis nors kartą būtų patyręs avariją, ar kaip kitaip sužalotas. Kokios avarijos, kai tavo didžiausias greitis yra tolygus vėžliui?

  • Įdomu tai, kad iki 1922 metų mašinose nebuvo kuro matuoklių. Todėl vairuotojai tik užgesę suvokdavo, kad jiems baigėsi degalai.

  • Šiais laikais moterys mažai supranta apie automobilius. Tačiau 1923 m. jos buvo tikros mašinų ekspertės, sukūrusios mašinoms 173 prietaisus ir patobulinimus, tarp kurių yra karbiuratorius bei elektrinis starteris.

  • Pirmasis mašininis radijas, praskaidrinęs rūškanus vairuotojų veidus buvo adaptuotas 1929 m.

  • Ilgiausias pasaulio kamštis užfiksuotas 1980 m. nuo Paryžiaus iki Liono (Prancūzija). Kamščio ilgis siekė 183.3 km.

  • 1924 m. Fordo markės automobiliai kainuodavo juokingą sumą – 265 JAV dolerius. Šiais laikais tai būtų maždaug $3,200.


    Dažniausiai vartotojų perdirbamas produktas pasaulyje – automobiliai.

Patogus automobilis – gyvenimo džiaugsmas. Ir kelionėje nepervargsi, ir pakeliui į darbą gerai jausiesi. O jei dėl kokių nors priežasčių jo neturite, aukščiau išvardyti faktai apie automobilius galbūt padarys lemiamą įtaką įsigyti nuosavą transporto priemonę. O jei pirkti mašinos visgi nesinori, tai visuomet galite pasinaudoti mūsų teikiama autonuomos paslauga —išsirinkite, užsirezervuokite ir keliaukite!